Πέμπτη 28 Σεπτεμβρίου 2017

«Η Αθήνα Ελεύθερη». Ο εορτασμός της απελευθέρωσης από του Ναζί με επιμορφωτικά σεμινάρια, παραστάσεις, συναυλίες και ιστορικούς περιπάτους. Δείτε το πρόγραμμα των εκδηλώσεων...

Η απελευθέρωση της πρωτεύουσας από τις ναζιστικές δυνάμεις θα εορταστεί για τρίτη χρονιά με τις εκδηλώσεις «12 Οκτωβρίου 1944. Η Αθήνα Ελεύθερη». Σκοπός των εκδηλώσεων είναι η ανάδειξη του αγώνα του ελληνικού λαού ενάντια στον φασισμό κατά την περίοδο του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου και η διάχυση της σχετικής με την περίοδο επιστημονικής γνώσης. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Όλο τον Οκτώβριο θα είναι ανοιχτή έκθεση για την περίοδο της Κατοχής και θα γίνουν εκπαιδευτικά προγράμματα, ιστορικοί περίπατοι, συναυλίες, δημόσιες συζητήσεις και άλλες πολιτιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις. Κεντρικός τόπος των εκδηλώσεων είναι ένα κτήριο με ιδιαίτερο συμβολισμό για την ιστορία της Αθήνας, το Κτίριο 6, πρώην ΕΑΤ-ΕΣΑ, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας. Σε αυτόν τον τόπο μαρτυρίου αντιστασιακών κατά τη διάρκεια της Χούντας των Συνταγματαρχών, θα φιλοξενηθεί από 1 έως και 29 Οκτωβρίου 2017 η έκθεση «Αθήνα 1940-1944. Η πόλη και οι άνθρωποί της. Πόλεμος, Κατοχή, Αντίσταση, Απελευθέρωση». 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Στο ίδιο κτίριο οι επισκέπτες θα περιηγηθούν και φέτος στην έκθεση κόμικς «Ένα γλυκό ξημέρωμα. Ιστορίες κόμικς για την κατοχική Αθήνα». Οι εκθέσεις είναι καθημερινά ανοικτές στο ευρύ κοινό και συμπληρώνονται από εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα την Κατοχή, που απευθύνεται σε μαθητές ΣΤ’ Δημοτικού, Γυμνασίου και Λυκείου (για οργανωμένες ξεναγήσεις σχολείων και ομάδων ενηλίκων, τηλ. 210 3735253).... 


Επιπλέον, το Σάββατο 7 Οκτωβρίου και το Σάββατο 14 Οκτωβρίου στον ίδιο χώρο, στο Κτίριο 6, πρώην ΕΑΤ-ΕΣΑ, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας, φιλοξενούνται δύο επιμορφωτικά σεμινάρια με τίτλο «Στα βάθη του καθημερινού»: Προσεγγίζοντας την κοινωνία της περιόδου 1940-44 στη διδακτική πράξη». 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Και στις δύο συναντήσεις οι εκπαιδευτικές δράσεις περιλαμβάνουν παρουσίαση εκπαιδευτικού υλικού και βιωματικά εργαστήρια και θα δώσουν τη δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές της Ιστορίας (για δήλωση συμμετοχής, τηλ. 210 3735253). 
Στο πλαίσιο των επιστημονικών δράσεων η φετινή διοργάνωση έχει εντάξει σειρά ομιλιών-συζητήσεων από επιστήμονες, οι οποίοι θα καλύψουν ένα ευρύ φάσμα της ιστορίας της Κατοχής, της Αντίστασης και της Απελευθέρωσης. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Το «Χρονικό της Απελευθέρωσης της Αθήνας» (Δευτέρα 9 Οκτωβρίου), οι τρεις συναντήσεις με τίτλο «Ιστορίες της Κατοχής μέσα από τα αρχεία» (Τετάρτη 11, Τετάρτη 18 και Τετάρτη 25 Οκτωβρίου) και η συζήτηση με τίτλο «Δημόσια Ιστορία και Χώρος. Αθήνα: από τη λήθη στη μνήμη» (Δευτέρα 23 Οκτωβρίου) θα πραγματοποιηθούν στο Κτίριο 6, πρώην ΕΑΤ-ΕΣΑ, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας.
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
 Όλες οι ομιλίες – συζητήσεις ξεκινούν στις 7 το απόγευμα. Οι συναυλίες Στη φετινή διοργάνωση του «12 Οκτωβρίου 1944. Η Αθήνα Ελεύθερη» οι συναυλίες που έχουν προγραμματιστεί μας καλούν να μάθουμε, να θυμηθούμε και να διαδώσουμε το μήνυμα της Αντίστασης ενάντια στον φασισμό. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Αναλυτικά οι μουσικές εκδηλώσεις: «Τα Τραγούδια της Κατοχής»: Μία μουσική παράσταση με τραγούδια και κείμενα για τη δοκιμασία του ελληνικού λαού κατά την περίοδο της Κατοχής, θα παρουσιαστεί την Κυριακή 1 Οκτωβρίου στη Μάντρα του μπλόκου της Κοκκινιάς και την Πέμπτη 5 Οκτωβρίου στο Εργοστάσιο της Ηλεκτρικής (ΔΕΗ), στο Κερατσίνι (ώρα έναρξης: 20:00). «Αθήνα, ανοχύρωτη πόλη»: Η κεντρική συναυλία της φετινής διοργάνωσης θα πραγματοποιηθεί στο Κτίριο 6, πρώην ΕΑΤ-ΕΣΑ, Κέντρο Τεχνών Δήμου Αθηναίων στο Πάρκο Ελευθερίας, την Πέμπτη 12 Οκτωβρίου (ώρα έναρξης: 19:00). 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Ο Φοίβος Δεληβοριάς και η Ματούλα Ζαμάνη θα παρουσιάσουν μία μουσική παράσταση σε επιλογή κειμένων του Φοίβου Δεληβοριά και του Μενέλαου Χαραλαμπίδη, μεταφέροντας μουσικά το κλίμα των ημερών της Κατοχής και της Αντίστασης στην Αθήνα. «Αθήνα ελεύθερη – Ένα μουσικό ταξίδι στην Αθήνα του 1944»: Την Τετάρτη 1η Νοεμβρίου, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Τσελίκα παρουσιάζει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης») επετειακή συναυλία (ώρα έναρξης: 20:30). 
Την Κυριακή 8 Οκτωβρίου 2017 στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής θα παρουσιαστεί η βιωματική παράσταση «Ο Κύκλος των “μάταιων” πράξεων», με ελεύθερη είσοδο (ώρα έναρξης: 19:00), η οποία είναι αφιερωμένη στους 200 εκτελεσμένους κομμουνιστές από τους Ναζί την Πρωτομαγιά του 1944. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Ιστορικοί Περίπατοι
Οι ιστορικοί περίπατοι περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα της φετινής διοργάνωσης δίνοντας την ευκαιρία στους Αθηναίους και τους Πειραιώτες να περπατήσουν στην πόλη τους και να γνωρίσουν άγνωστα τοπόσημα της Αθήνας και του Πειραιά. 
Την Κυριακή 15 Οκτωβρίου στις 11 το πρωί, με αφετηρία τα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, ο ιστορικός Μενέλαος Χαραλαμπίδης μας οδηγεί στην πόλη σε μια περιήγηση για την Αντίσταση και τον Δωσιλογισμό στην κατεχόμενη Αθήνα. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Την Κυριακή 29 Οκτωβρίου στις 11 το πρωί, με αφετηρία την είσοδο του ναού της Αγίας Τριάδας στον Πειραιά, η ιστορικός Ευαγγελία Μπαφούνη ακολουθεί τα ίχνη του Βομβαρδισμού του Πειραιά στις 11 Ιανουαρίου 1944, από τα συμμαχικά αεροπλάνα. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Τέλος στις φετινές δράσεις του «12 Οκτωβρίου 1944. Η Αθήνα Ελεύθερη» εντάσσεται και ο Δρόμος μνήμης και τιμής: Μπλοκ 15 – Σκοπευτήριο Καισαριανής, την Κυριακή 15 Οκτωβρίου. Εκκίνηση: Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, Καραϊσκάκης Α΄- Μπλοκ 15, στις 9 το πρωί. 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.
Τερματισμός: Σκοπευτήριο Καισαριανής
Δήλωσησυμμετοχής: https://goo.gl/forms/5VrKxBJHJZvAzvLC3
Τη διοργάνωση ανέλαβε το Ίδρυμα της Βουλής των Ελλήνων για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία, η Περιφέρεια Αττικής, ο Δήμος Αθηναίων, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους και η ΕΡΤ. Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της «12 Οκτωβρίου 1944. Η Αθήνα Ελεύθερη» στο www.freeathens44.org και στο Facebook https://www.facebook.com/freeathens44/... 
Φωτογραφία του χρήστη Η Αθήνα Ελεύθερη.


Για πρώτη φορά: Η μόνη φωτογραφία της Θεσσαλονίκης με παραθαλάσσια τείχη -Από το 1860 [εικόνα]

Είναι αυτή η Θεσσαλονίκη;
Εντυπωσιάζει η εικόνα της Θεσσαλονίκης με τείχη από το 1860 που κάνει τον γύρο του διαδικτύου. Τη φωτογραφία δημοσίευσε ο Ζαχαρίας Σεμερτζίδης, στην ομάδα «Παλιές φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης», σημειώνοντας ότι πρόκειται για ιστορική λήψη, καθώς είναι το πρώτο φωτογραφικό ντοκουμέντο που εμφανίζει την πόλη όπως ήταν πριν από την κατεδάφιση του τείχους. Η φωτογραφία, όπως αναφέρει, απεικονίζει τη Θεσσαλονίκη το 1860, λίγα χρόνια πριν από την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους της πόλης.
Ο κ. Σεμερτζίδης έγραψε συγκεκριμένα: 
«Η μοναδική μέχρι σήμερα φωτογραφική αποτύπωση της παραλίας της Θεσσαλονίκης πριν από την κατεδάφιση του παραθαλάσσιου τείχους. Χρονολογία κατά προσέγγιση στα μέσα της δεκαετίας του 1860, οπωσδήποτε πριν το 1867. 
Μια ιστορική λήψη για την οποία όλοι εμείς στις Παλιές Φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης αισθανόμαστε δικαιολογημένα υπερήφανοι που έχουμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε να σχολιάσουμε και να την κάνουμε γνωστή στα μέλη μας και σε όλους όσους ενδιαφέρονται για το παρελθόν της πόλης μας».
Η φωτογραφία εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας
Σύμφωνα με τους διαχειριστές της σελίδας, το φωτογραφικό ντοκουμέντο εντοπίστηκε στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας (Magyar Nemzeti Levéltár) και περιλαμβάνεται σε άλμπουμ με τίτλο «Κωνσταντινούπολη» το οποίο δημιουργήθηκε στη δεκαετία του 1860 από τους διάσημους Αρμενικής καταγωγής φωτογράφους αδελφούς Αμπντουλάχ.
Τo άλμπουμ δεν φέρει ημερομηνία, ούτε τα ονόματα των δημιουργών του, ενώ το περιεχόμενο των φωτογραφιών αναφέρεται εν συντομία στα γαλλικά. Ξέρουμε ωστόσο ότι τόσο αυτό, όσο και ένα δεύτερο, επίσης των αδελφών Αμπντουλλάχ στάλθηκαν το 1867 στην Παγκόσμια Έκθεση του Παρισιού, όπου αποκόμισαν μεγάλη αναγνώριση. 
Το πιθανότερο είναι ότι οι φωτογραφήσεις και τα άλμπουμ έγιναν κατόπιν επιθυμίας της Οθωμανικής κυβέρνησης προκειμένου να προβληθεί η αυτοκρατορία στο εξωτερικό. Το άλμπουμ ανήκε αρχικά στην οικογένεια Festetics, μελών της υψηλής Αυστοουγγρικής αριστοκρατίας με καταγωγή την Κροατία. 
Θεωρείται ότι η οικογένεια Festetics το αγόρασε το 1867 στη Γαλλία, στη διάρκεια αυτής της έκθεσης. Αφού παρέμεινε επί πολλές δεκαετίες κτήμα της οικογένειας Festetics, σήμερα ανήκει στα Εθνικά Αρχεία της Ουγγαρίας.

Πρόκειται πραγματικά για τη Θεσσαλονίκη;
Η φωτογραφία απέσπασε χιλιάδες likes, ενώ κοινοποιήθηκε και από εκατοντάδες χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ως ένα μοναδικής αξίας φωτογραφικό ντουκουμέντο. Ωστόσο, δεν ήταν λίγοι και οι χρήστες που εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν όντως πρόκειται για τη Θεσσαλονίκη. 
Ένας από τους ανθρώπους που εξέφρασαν αμφιβολίες για το αν η φωτογραφία απεικονίζει την πόλη της Θεσσαλονίκης ήταν και ο Ευάγγελος Χεκίμογλου, ένας από τους πιο γνωστούς ερευνητές της κοινωνικής και γεωγραφικής ιστορίας της πόλης.
Ο κ. Χεκίμογλου έγραψε στο προφίλ του στο Facebook:
«Εξέτασα στην ιστοσελίδα των Κρατικών Αρχείων της Ουγγαρίας τη φωτογραφία που δημοσίευσε χτες η Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών της Θεσσαλονίκης (κ. Σεμερτζίδης) και εκφράζω τις αμφιβολίες μου ότι πρόκειται για τη Θεσσαλονίκη, χωρίς να μπορώ να το αποκλείσω αυτή τη στιγμή. 
Οι λόγοι που επικαλούμαι είναι καταρχάς δύο: 
α) Δεν υπάρχει ίχνος της Αγίας Σοφίας και του Kara Ali cami’i. 
β) Δεν έχουμε άλλες λήψεις των freres Αbdullah από τη Θεσσαλονίκη. 

Προτείνω ένα workshop για τη συζήτηση του θέματος. 
Σπεύδω να αποδομήσω εξαρχής το επιχείρημα που προβλήθηκε για ομοιότητα με τον ζωγραφικό πίνακα Sulucca, ο οποίος δεν είναι φωτογραφία (ενδέχεται να περιέχει φανταστικά στοιχεία) και τον οποίον δεν έχει δει κανείς εν πρωτοτύπω. 
Η δημόσια χρήση του (πέραν της δημοσιεύσεως σε οπισθόφυλλο ποιητικού βιβλίου) έγινε για πρώτη φορά το 1995, όχι όμως με την έννοια του αποδεικτικού στοιχείου. Τα συγχαρητήριά μου, όπως και να 'χει, στην Ομάδα των Παλαιών Φωτογραφιών και τον κ. Σεμερτζίδη προσωπικά. 
Σημασία έχει η συσσωρευτική ερευνητική δουλειά κι όχι το συμπέρασμα, που αλλάζει ανάλογα με τις γνώσεις μας».
Συνεισφέροντας στη συζήτηση, ο ζωγράφος και ερασιτέχνης ερευνητής, μέλος της σελίδας «Παλιές Φωτογραφίες της Θεσσαλονίκης», Αθανάσιος Νικόπουλος, έγραψε από την πλευρά του:
«Η μοναδική αυτή φωτογραφία που ξεφεύγει από οτιδήποτε ανάλογο μας προσφέρει η μέχρι τώρα εμπειρία για την παλιότερη μορφή της πόλης, εγείρει πλήθος ιστορικά θέματα και ζητήματα ερμηνείας με πρώτο από όλα αυτό της ταύτισής της με τη Θεσσαλονίκη –γιατί δεν θα ήταν η πρώτη φορά που μια λεζάντα ή η γνώμη ενός μουσείου αποδεικνύονται παραπλανητικά.
Εντοπίσαμε με προσεκτική έρευνα, πέρα από τα γενικά στοιχεία (όπως πχ. το Μπεχτσινάρ) έναν ικανοποιητικό αριθμό από σημεία που μας επιτρέπουν να είμαστε βέβαιοι για το ότι είναι πράγματι η Θεσσαλονίκη, ειδωμένη από το ύψος του Λευκού Πύργου –αν και το πλάνο αρχίζει πιο δυτικά, κάπου στο ενδιάμεσο προς τη σημερινή περιοχή της Μητρόπολης. 
Εδώ τρία παραδείγματα σύγκρισης, αρχικά (1) η μορφή των ορεινών όγκων προς τα βορειοδυτικά, κατόπιν (2) η περιοχή του Μεβλαχανέ με το χαρακτηριστικό τεράστιο κυπαρίσσι και τέλος (3) το σύμπλεγμα Ληταίας Πύλης μέχρι, αριστερά, το μιναρέ των Αγίων Αποστόλων. Και έπεται συνέχεια, δεδομένου ότι για ένα τέτοιο ανατρεπτικό εύρημα η συζήτηση μόλις τώρα αρχίζει...».

Τετάρτη 27 Σεπτεμβρίου 2017

Αυτό το σκυλί ανοίγει το παράθυρο για τους πελάτες σε ένα κατάστημα πώλησης τσιγάρων στην Ιαπωνία

Ένα μικρό κατάστημα πώλησης προϊόντων καπνού στην Ιαπωνία έχει τον καλύτερο υπάλληλο που θα μπορούσε να ζητήσει, ένα χαριτωμένο Shiba Inu που ανοίγει το παράθυρο του μαγαζιού για τους πελάτες. 
Ο σκύλος, που ζει στο κατάστημα με τον ιδιοκτήτη του, προσελκύει διάφορους περαστικούς που θέλουν απλά να τον χαϊδέψουν, αλλά και τουρίστες που θέλουν να έρθουν κοντά σ’ αυτό το σπάνιο θέαμα.



ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
Ένα εξαιρετικό βιβλίο για τα παιδιά μας, αφού άρχισαν τα σχολεία! 'Εφτασε η πρώτη μέρα του σχολείου κι όλοι έχουν αγωνία,ειδικά το ίδιο το σχολείο. Τι θα κάνουν τα παιδιά μόλις μπουν μέσα; Θα το συμπαθήσουν ;Θα του φερθούν όμορφα; 
Συγγραφέας: Rex Adam
Εικονογράφος: Robinson Christian
Γιατί σας το προτείνουμε:
Το σχολικό κτίριο ζωντανεύει στην παιδική φαντασία. Πρωτότυπη διαπραγμάτευση ενός τόσο σημαντικού για τα παιδιά θέματος, του φόβου για κάθε νέο ξεκίνημα. Η απόδοση του κειμένου από τον βραβευμένο συγγραφέα Αντώνη Παπαθεοδούλου συνομιλεί με την εκπληκτική εικονογράφηση του επίσης βραβευμένου Christian Robinson. Το βιβλίο θα βρείτε από τις εκδόσεις Παπαδόπουλος εδώ

10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!

Image result for 10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!
Πόσο οικεία μπορεί να είναι η εικόνα όταν πηγαίνεις να παραλάβεις τα παιδιά από το σχολείο περασμένες έξι το απόγευμα και τα βρίσκεις να παίζουν Playstation με τους συμμαθητές τους μέσα στη σχολική τάξη. 
Image result for 10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!
Πόσο παράξενο το πρόγραμμα του Σαββατοκύριακου να περιλαμβάνει βόλτα στο σχολείο και παιχνίδι στο γήπεδο ή το παγοδρόμιο τα οποία είναι ανοικτά και προσβάσιμα όλες τις ημέρες. 
Image result for 10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!
Είναι αλήθεια ότι η αρχική επαφή ενός Έλληνα γονιού με το σουηδικό σύστημα εκπαίδευσης προκαλεί ανάμεικτα συναισθήματα, κυρίως θα έλεγα συναισθήματα αμηχανίας… Πώς μπορούν να ηχήσουν στα αυτιά ενός Έλληνα γονιού οι παρακάτω δέκα απόψεις;
Related image
– Τα διαγωνίσματα απαγορεύονται γιατί υπονομεύουν την ομαλή ένταξη του παιδιού στην ομάδα και στην από κοινού προσπάθεια για την επίτευξη ενός στόχου. Όταν αναγκάζουμε το παιδί να κρύβει το γραπτό του από το διπλανό του πώς θα του ζητήσουμε αργότερα ως πολίτη και μέλους της κοινωνίας να συνεργαστεί με το διπλανό του για την επίλυση των κοινών προβλημάτων.
Image result for 10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!
– Η βοήθεια των γονιών προς το παιδί στο σπίτι, το λεγόμενο διάβασμα, είναι η πρωταρχική μορφή της παραπαιδείας. Το παιδί μαθαίνει στην ευαίσθητη νηπιακή ηλικία ότι το σχολείο χρειάζεται συμπλήρωμα αλλά και έλεγχο από τους γονείς και αργότερα από τα φροντιστήρια. Η εμπλοκή των γονέων είναι επιθυμητή αλλά να περιορίζεται σε εξωσχολική θεματολογία.
Related image
– Οι εκδρομές και οι κάθε είδους ψυχαγωγικές δραστηριότητες είναι εξίσου σημαντικές με τα μαθηματικά και τη γλώσσα και προγραμματισμένες σε εβδομαδιαία βάση. Όταν το παιδί μαθαίνει ότι η εκδρομή έρχεται ως επιβράβευση τότε αυτομάτως θέτει στο μυαλό του το μάθημα ως τιμωρία. Όταν ο διευθυντής του σχολείου αποφασίζει για την εκδρομή με βάση τις διαθέσεις των δασκάλων, την πορεία των μαθημάτων και τις καιρικές συνθήκες τότε το παιδί ανατρέφεται σε ένα περιβάλλον όπου η ψυχαγωγία περιθωριοποιείται και συγκαταλέγεται στις δευτερεύουσες προτεραιότητες της ζωής.
– Μία ημέρα την εβδομάδα η προσέλευση στην πρώτη σχολική ώρα γίνεται οικιοθελώς και το παιδί αν θέλει επιλέγει να κοιμηθεί παραπάνω ή να δει τηλεόραση, ανάλογα πάντα και με το πρόγραμμα και τις ανάγκες της οικογένειας του.
Image result for 10 “περίεργα” του σουηδικού εκπαιδευτικού συστήματος!
– Ο γονέας δεν έχει κανένα έλεγχο επί της σίτισης του παιδιού, το οποίο λαμβάνει σχεδόν όλα τα γεύματα της ημέρας στο σχολείο. Δεν υπάρχει κυλικείο, δεν επιτρέπεται το φαγητό από το σπίτι παρά μόνο φρούτα.
– Οι “απαγορευμένες” και “επικίνδυνες” αγαπημένες ενασχολήσεις των παιδιών με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και το Ίντερνετ προβλέπονται από το σχολείο το οποίο παρέχει και όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (οθόνες , υπολογιστές , κονσόλες παιχνιδιών κ.λπ.).
– Ένα δίωρο την εβδομάδα το πρόγραμμα είναι ελεύθερο και επιλέγουν τα παιδιά κάθε φορά με ψηφοφορία τι μάθημα θέλουν να κάνουν. Έτσι η μειοψηφία μαθαίνει να ακολουθεί την απόφαση της πλειοψηφίας και όλοι μαζί αντιλαμβάνονται πως οι αποφάσεις που παίρνουμε επηρεάζουν επί του πρακτέου την καθημερινή μας ζωή.
– Η κάθε σχολική τάξη έχει στη διάθεσή της ένα μικρό χρηματικό ποσό από το μπάτζετ του σχολικού προϋπολογισμού το οποίο αποφασίζουν οι μαθητές πού θα το διαθέσουν και κάνουν έρευνα αγοράς μόνοι τους.
– Οι σχολικές αίθουσες διατίθενται τα Σαββατοκύριακα στους μαθητές για τα σχολικά πάρτι οι οποίοι είναι υπεύθυνοι (μαζί με το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων) για την παράδοσή τους στην κατάσταση στην οποία παρελήφθησαν.
– Κάθε τρίμηνο οι μαθητές δεν βαθμολογούνται αλλά βαθμολογούν το σχολείο, τα μαθήματα, τους εκπαιδευτικούς. Απαντούν σε ανάλογα ερωτηματολόγια για τις συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο, τις επιδόσεις των εκπαιδευτικών και αναφέρουν τις προτάσεις τους για αλλαγές.

Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2017

Ανέκδοτες φωτογραφίες με τη «χαμένη» φυλή του Αμαζονίου που ζει εδώ και 600 χρόνια, χωρίς καμία επαφή με τον έξω κόσμο! Οι αρχές του Περού απαγορεύουν κάθε προσέγγιση λόγω της έλλειψης ανοσίας των ιθαγενών (φώτο & βίντεο)...

Η φυλή Mashco Piro ή αλλιώς Cujareno είναι γνωστή ως η «τελευταία φυλή του Αμαζονίου». Νομάδες, οι οποίοι δεν έχουν επηρεαστεί από τον πολιτισμό. Η κυβέρνηση του Περού προσπαθεί να τους προσεγγίσει αφού δυο άντρες βρήκαν τραγικό θάνατο από βέλη που τους εξακόντισαν οι άνδρες της φυλής και τους πέτυχαν στην καρδιά. Παρακολουθείστε το βίντεο ντοκουμέντο με την πρώτη προσπάθεια επικοινωνίας της φυλής του Αμαζονίου 

Οι Macho Piro ζουν στο δάσος του Περού κοντά στα σύνορα της Βραζιλίας για περίπου 600 χρόνια, χωρίς να έχουν καμία επαφή με τον έξω κόσμο. Η DailyMail δημοσίευσε ανέκδοτες φωτογραφίες του καθηγητή πανεπιστημίου του Περού, Jean-Paul van Belle, ύστερα από ένα ταξίδι του στον Αμαζόνιο το 2011. Η οργάνωση Survival International περιέγραψε τις φωτογραφίες ως την «πιο λεπτομερή θέαση Ινδιάνων που έχει καταγραφεί ποτέ στην κάμερα». 
The_Mashco_Piro2
Οι απίστευτες εικόνες συνελήφθησαν από απόσταση 250 μέτρων, μέσα από το φακό ενός τηλεσκοπίου που το χρησιμοποιούσε ο καθηγητής για να εντοπίσει τα πουλιά Υπό την απειλή της υλοτομίας του 21ου αιώνα, των καρτέλ ναρκωτικών και του τουρισμού, η σπάνια φυλή ιθαγενών βγήκε από το δάσος και έκανε επιδρομές σε χωριά για να εξασφαλίσει τρόφιμα, εργαλεία και όπλα για να μπορεί να κυνηγήσει. 
Οι απίστευτες εικόνες συνελήφθησαν από απόσταση 250 μέτρων, μέσα από το φακό ενός τηλεσκοπίου που το χρησιμοποιούσε ο καθηγητής για να εντοπίσει τα πουλιά
Θα κρέμαγαν πάνω από 300 ιθαγενείς εάν δεν παρενέβαινε ο πρόεδρος Λίνκολν… Ο καθηγητής δεν μπορούσε να πιστέψει στα μάτια του όταν βρέθηκε μπροστά στα μέλη της φυλής, που είναι μια από τις μόλις 100 φυλές στον κόσμο που δεν έχουν επαφή με τον πολιτισμό. 
macho_piro3
Όπως δήλωσε ο ίδιος στην MailOnline: «Σοκαρίστηκα όταν είδα τα αρσενικά μέλη της φυλής να είναι τόσο κοντά μας και να μας σημαδεύουν με τόξα και βέλη. Η πρώτη κίνηση του οδηγού της ομάδας που μας συνόδευε ήταν να μας απομακρύνει με ήρεμο τρόπο, ώστε να μην προκαλέσουμε την αντίδραση τους. Ήταν πολύ περίεργοι. Δεν έδειχναν φοβισμένοι. 
macho piro
Επεξεργάζονταν για δυο ώρες την εμφάνιση και τις κινήσεις μας. Τους πήρε ώρα να βγουν από το μέρος που κρύβονταν στο δάσος. Βγήκαν πρώτα οι άντρες και στη συνέχεια οι γυναίκες και τα παιδιά. Μέλη της Μάσκο Πίρο έχουν συγκρουστεί με υλοτόμους, λαθροκυνηγούς και λαθρέμπορους ναρκωτικών που εισέβαλαν σε περιοχές όπου ζουν. 
Νεκρός από τα βέλη των Mascho Piro που τον βρήκαν στην καρδιά έπεσε ο χωρικός Shaco Flores το 2011.
Ανθρωπολόγοι εκτιμούν ότι τα σύγχρονα εργαλεία ασκούν έλξη στους ιθαγενείς, που επιτίθενται σε απομακρυσμένα χωριά και σε καταυλισμούς τουριστών. Δεν δίστασαν να αφαιρέσουν τη ζωή δυο χωρικών στην προσπάθεια τους να αποσπάσουν τα εργαλεία τους. Νεκρός από τα βέλη των Mascho Piro που τον βρήκαν στην καρδιά έπεσε ο χωρικός Shaco Flores το 2011 Ο Shaco Flores εφοδίαζε τη φυλή με μαχαίρια, κατσαρόλες και τηγάνια τα τελευταία 20 χρόνια, αναπτύσσοντας καλές σχέσεις με τα μέλη της. 
Πιστεύεται ότι τον σκότωσαν όταν προσπάθησε να τους πείσει να τερματίσουν τη νομαδική ζωή τους. Τον Μάιο του 2015, ο 20χρονος Leonardo Perez έπεσε νεκρός όταν δέχτηκε βέλος στην καρδιά από μέλη της φυλής που ήθελαν τα εργαλεία του. Το 2013, περίπου 100 άνθρωποι απομακρύνθηκαν από δύο χωριά στην περιοχή Madre de Dios, αμέσως μετά την επιδρομή μελών της φυλής που απέσπασαν τρόφιμα και εργαλεία. 
Οι αρχές του Περού απαγορεύουν κάθε σωματική επαφή με μέλη της, κυρίως λόγω της έλλειψης ανοσίας των ιθαγενών σε πολλούς ιούς. 
macho_piro3

Τα δελφίνια τραγουδάνε στα μωρά τους πριν γεννηθούν!

Dolphins mama & baby (Weheartit)
Μια νέα έρευνα έδειξε ότι τα δελφίνια «τραγουδούν» στα μικρά τους όταν βρίσκονται στη μήτρα τους. 
Brookfield Zoo Welcomes New Baby Dolphin (PHOTOS)
Τα δελφίνια χρησιμοποιούν «σφυρίγματα-υπογραφές» για να εντοπίζει το ένα το άλλο και να επικοινωνούν μεταξύ τους. Όπως εμείς οι άνθρωποι χρησιμοποιούμε τα ονόματα.

Οι μητέρες δελφίνια έχει παρατηρηθεί ότι επινοούν ένα σφύριγμα-υπογραφή για το μωρό τους, μήνες πριν τη γέννηση του και έως δύο εβδομάδες μετά.
bottlenosed dolphin baby
Αυτό έχει μελετηθεί στο παρελθόν, αλλά αυτή η νέα έρευνα εξέτασε τα ποσοστά αυτών των σφυριγμάτων και αν αλλάζουν μετά τη γέννηση. Η Audra Ames, καθηγήτρια Συμπεριφοράς Θαλάσσιων Θηλαστικών και επικεφαλής του εργαστηρίου Νόησης στο Πανεπιστήμιο του Southern Mississippi, παρουσίασε μερικά από τα ευρήματά της στο ετήσιο συνέδριο του American Psychological Association, όπως αναφέρει το Live Science. 
Zdjęcie
«Υποτίθεται ότι αυτό είναι μέρος μιας διαδικασίας αποτύπωσης», δήλωσε η Ames στο Live Science κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.
| Mother_and_baby-dolphin                                                                                                                                                                                 More
«Εμείς βλέπουμε ότι τα ανθρώπινα μωρά αναπτύσσουν μια προτίμηση για τη φωνή της μητέρας τους κατά το τελευταίο τρίμηνο της κύησης. Δεν ξέρω αν αυτό είναι κάτι που συμβαίνει εδώ στην περίπτωση των δελφινιών, αλλά θα μπορούσε να είναι κάτι παρόμοιο», πρόσθεσε.
Baby dolphin
Οι επιστήμονες κατέγραψαν 80 ώρες ήχου – δύο μήνες πριν και δύο μήνες μετά τον τοκετό – σε μια δεξαμενή στο Six Flags Discovery Kingdom στο Vallejo της Καλιφόρνια. 
Η κατασκευή ήταν η κατοικία ενός κοπαδιού δελφινιών, συμπεριλαμβανομένου ενός 9χρονου θηλυκού που ήταν έγκυος (το μωρό της αργότερα ονομάστηκε Mira).
dolphins, hopefully in the wild
Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ότι η μητέρα επινόησε ένα νέο σφύριγμα που εντάθηκε γύρω από τη γέννηση και στη συνέχεια άρχισε να μειώνεται κατά τους μήνες μετά τη γέννηση. 
dolphins
Βρήκαν επίσης ότι τα άλλα δελφίνια στην περιοχή, παρέμειναν πιο ήσυχα σε αυτό το χρονικό διάστημα, κάτι το οποίο οι επιστήμονες θεωρούν ότι ήταν μια συνειδητή προσπάθεια τους να μην μπερδέψει τους ήχους το μικρό και να διασφαλισθεί ότι «δεν θα αποτυπώσει λάθος σφύριγμα-υπογραφή».
Dolphins: Mama/Baby
"Κι εγώ έλεγα παραμύθια, πολλά παραμύθια στην κόρη μου πριν να γεννηθεί...κι εκείνη στροβιλίζονταν πολύ ευτυχισμένη όταν τα άκουγε...Και μόλις σταματούσα έκανε ασταμάτητα σβούρες να της πω κι άλλο, κι άλλο...Μήπως είμαι, τελικά, δελφίνι;"

20+1 σπουδαίες γυναίκες μίλησαν για τη γυναίκα

8 Μαρτίου σήμερα κι η μέρα έχει κλίμα εορταστικό και άρωμα γυναίκας. Κάθε γυναίκα γιορτάζει για τα δικαιώματά της, από το δικαίωμα ψήφου μ...