Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Πώς να μάθω στο παιδί μου για την ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας.


Η Μεγάλη Εβδομάδα αρχίζει! Έχω πάρει στην κόρη μου, την Αντριάνα που είναι τεσσάρων, ένα βιβλίο με τα Πάθη του Χριστού και της το διαβάζουμε, συνεχώς. Της αρέσει πολύ! 
Τα γεγονότα που διαδραματίζονται τη Μεγάλη Εβδομάδα στην Εκκλησία δεν είναι εύκολο να τα εξηγήσουμε στα παιδιά μικρής ηλικίας. Είναι σημαντικό τα παιδιά από αυτή ακόμη την ηλικία να καταλάβουν οτι τις ημέρες αυτές δεν ασχολούμαστε μόνο με τα δώρα της νονάς και δεν είναι όλες αυτές οι μέρες , μέρες χαράς... Υπάρχει η Μεγάλη Εβδομάδα που σημαίνει πολλά για εμάς τους Χριστιανούς. Με ρωτάει η κόρη μου, κάθε μέρα τι έγινε. 
Από εδώ μπορείτε να βρείτε τα γεγονότα της Μεγάλης Βδομάδας  (από το Σάββατο του Λαζάρου μέχρι την Μεγάλη Τετάρτη), τα οποία μπορείτε να πείτε στο παιδί σας για να καταλάβει τι έγινε. Από εδώ τα γεγονότα της Μεγάλης Πέμπτης και από εδώ της Μεγάλης Παρασκευής,  του Μεγάλου Σαββάτου και της Ανάστασης. 
Όταν πάτε στην εκκλησία, δείξτε στο παιδί σας τις αγιογραφίες και μιλήστε του για τα γεγονότα. Λατρεύω να έχω αγκαλιά την κόρη μου και να το κάνω. Και με ρωτάει η κόρη μου, η Αντριάνα, "Γιατί να φερθούν έτσι οι άνθρωποι"; 
Στα πιο μεγάλα δεν ξέρω εάν υπάρχουν απαντήσεις, πάντα. Αλλά, έχω καταλάβει πώς  μέσα στο βαθύ σκοτάδι, βλέπεις το πιο φωτεινό αστέρι. Της αγάπης, το φως. 
Θέλω πολύ να της μάθω τι έγινε και να το κάνω όλο αυτό μέσα από το παιχνίδι. Να της μιλήσω για τα γεγονότα και την αγάπη. Για ότι αξίζει ένα άνθρωπος να ζει ...Κοιτάω γύρω μου και βλέπω την αγάπη. Όλα είναι με σοφία φτιαγμένα. Μετά την βροχή, το ουράνιο τόξο. 
Και το πιο συναρπαστικό; Βρήκα μερικά παιχνίδια που μου αρέσουν πολύ. Μ' αυτά θα μάθουμε στο παιδί σας για το Πάσχα. Ένα είναι σίγουρο θα του αρέσουν πολύ.  
Έχετε πλαστικά αυγουλάκια στο σπίτι σας; Τέλεια! Ώρα να κρύψετε μέσα τους μικρά αντικείμενα ή φωτογραφίες που εάν μπουν στην σειρά από το παιδί σας, θα διηγούνται τα γεγονότα της Μεγάλης Βδομάδας. 
Είναι ένα πραγματικά συναρπαστικό παιχνίδι που θα αρέσει πολύ στο παιδί σας και θα του μάθει με τον καλύτερο τρόπο την ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας. 
Εάν έχετε λίγο χώμα και μία γλάστρα κι έναν σταυρό, μπορείτε να φτιάξετε μαζί με το παιδί σας, την σκηνή της Σταύρωσης. Ένας υπέροχος τρόπος να μάθει το παιδί για την ζωή του Χριστού, παίζοντας. 

Κι εάν ο καιρός δεν επιτρέπει να βγείτε, έξω, γιατί Μεγάλη Παρασκευή, συνήθως βρέχει όπως μου έλεγε η γιαγιά μου, μπορείτε να εκτυπώσετε την αναπαράσταση της Σταύρωσης και να κολλήσετε τα χαρτιά σε σε ρολά από χαρτί. 
Ώρα να ζωντανέψετε το Θείο Δράμα , παίζοντας με το παιδί σας παιχνίδι ρόλων. Καταπληκτική ιδέα. 
Από εδώ μπορείτε να βρείτε τον Χριστό στο Σταυρό, την Μαρία και τον  Ιωάννη, από εδώ αγγέλους, τον Πανάγιο ΤάφοΡωμαίους στρατιώτες, την Ανάσταση, την Μαρία την Μαγδαληνή και τον Πέτρο.

Ένα είναι σίγουρο, δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να μάθει το παιδί σας την ιστορία της Μεγάλης Εβδομάδας, παρά παίζοντας. Καλό Πάσχα! Καλή Ανάσταση να έχουμε όλοι μας! 
Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, παρακαλώ μοιραστείτε το. Θα το εκτιμούσα. :)


7 σχόλια:

  1. Πανέμορφο blog! Τυχερή που το ανακάλυψα! Καλό Πάσχα με υγεία και χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα! Μας φτιάχνεις την μέρα μ' αυτά που γράφεις Ζέφη. Αλίκη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα! Καλημέρα! Σας ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια. Να περάσουμε με αγάπη και ηρεμία το Πάσχα! Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτά που μας δείχνεις είναι το ένα καλύτερο από το άλλο! Κάνεις πολύ καλή δουλειά! Μαρία, Σέρρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Απίστευτη δημοσίευση! Μπράβο! Καλό Πάσχα και καλή Ανάσταση να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. πολύ ωραία τα link! Αν και πέρυσι πήραμε ένα βιβλίο για την ζωή του Χριστού, έχουν κι αυτά πολύ ενδιαφέρον για να τους τα διαβάσω.
    Kathy

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Πασχαλινές κατασκευές για παιδιά

Ήρθε η ώρα για φανταστικές παιδικές κατασκευές που θα γεμίσουν δημιουργικά και τον χρόνο των παιδιών σας! 15 παιδικές πασχαλινές κατασκευές ...